Sabtu, 2 Mei 2009

ilham

dah lame aku tak merepek kat blog aku neh,
dengan puisi2 merepek,
entah dah takda mood nak rekacipta,
nak copy n paste pon malas gak,
dah rase macam takda da blog neh,
ape pon di lingkungan januari hingga april macam2 aku tempuhi sebagai pengembala neh, entahlah ini ujian untuk aku kot (da banyak dosa kot,
duk ngah busan memikirkan strategi perniagaan yang mangkin kelam kabot,
aku buka la lagu2 chintan mase aku kat jepon dulu,
erm aku dengar dan amati sebuah lagu dari Uky's
tajuk "bila diri di sayangi"
tah lain macam aku dengar lagu neh,
kat 10x gak dengar,
dan aku yakin org yang buat lagu neh mesti ngah dalam mood ketuhanan,
dan aku percaya lagu neh dah buat aku sedar yang ADA yg lebey AGUNG dr segala-galanya, keagungan TUHAN yang perlu aku sujud kembali.....

ni ah lirik lagu tuh, erm tah taon bila tah....


Terdengar bisikan mesra
Kalimah keramat bermentara
Bermulanya siang berakhir malam ku
Tak akan ku jemu menyebut namamu

Tiada batasan waktu
Tiada tempat mu tertentu
Di gunung di lembah, di darat, di air
Siapa pun hamba, keikhlasan doa, keagungan
Kasih merubah takdir

Bila ku sedari diri disayangi
Langkah kaki ini semakin berani
Bila terkeliru ku ucap namamu, terasa diriku
Kembali dipandu

Engkau pertama, tiada akhirnya
Aku dalam kegelapan engkaulah cahaya
Izinkahlah aku menumpang di sini
Di bawah naungan kasih dan sayang mu
Ku berserah diri

erm,nak aku ulas ker? takpayah la..
lagi pon mase aku sedang menulis blog neh,
aku bukan dengar pon lagu uky's tuh ekekekekkeke
aku dengar lagu dari gloria gaynor - I will survive. muahahahahhaha

2 ulasan:

LYS berkata...

cik abang,
realiti hidup ni lebih menarik dari angan-angan untuk hidup bahagia selamanya..

caya tak kalau aku cakap lagu ni salah satu lagu wajib pas perhimpunan bulanan opis aku???
kekeke..

lagu besh..!

yutaro (yant) berkata...

ahahahhahha erm besh kan lagu tuh, takpelah dengar dan menghayati lagu lg bgs, mase lagu neh kuar dulu, tak terpikir org2 kan, bila dah lame2 neh barulah mereka2 pk yang lagu neh besh

TUHANKU

Siapalah aku tanpa pertolongan Engkau Tuhanku. Aku langsung tak layak bergelar sebagai hamba kerana saban hari lagakku dan sikapku dengan Mu tak melayakkan aku bergelar hambaMu. Aku masih membesarkan dan mengutamakan yang lain selain Mu. Aku sedar semua itu salah tapi aku lemah. PertolonganMu amat ku harapkan Tuhanku. Bantulah aku selalu dan jangan tinggalkan aku dalam kelalaian. Aku sedar tapi aku lemah. Mazmumah ku terlalu tebal sedangkan mahmudahku hampir tiada aku rasa. Ampunkanlah aku wahai Tuhan.
Bantulah aku didalam aku membaiki diri ini.
Pimpinlah aku untuk mendekatkan diri kepadaMu.

Amin