Jumaat, 2 Januari 2009

Kawan apalah yang kau kesalkan
kerana Tuhan kau kehilangan kawan
kerana kebenaran dihina
jangan kau ragu dalam perjuangan
Jangan sedih selalu disisih
bukan kau saja ditimpa malang

Lihatlah para Rasul mulia
lebih tersiksa dan menderita
mereka kaya didalam papa
merasai ramai walaupun keseorangan
kadang kadang kawan jadi lawan
kadang lawan jadi kawan
mereka bahagia dalam derita
Mereka memadai dengan Tuhannya
itulah kebahagian diwaktu sepi seorang diri
kawan apalah yang hendak disedihkan hati

Hatiku tidak susah di waktu aku dihina
Aku tidak sedih di waktu aku menderita
Aku tidak sedih di waktu aku disisih
Jiwaku tidak menderita ketika aku ditohmah dan difitnah
Aku tahu semua itu pembersihan dosa
Tapi aku sedihkan dosa2ku yg kulakukan
orang yang macamku ini sudah pasti tidak terlepas darinya
Yang aku sedihkan kesalahan dan kesilapanku
Bahkan dosa2 itu setiap hari memburuku
Aku takut pintu syurga tertutup bagiku
Pintu neraka terbuka untukku
Aduh! Tuhan, tidak ada arti kekayaan,
kesenangankalau dosa tidak diampunkan
Itulah yang mengganggu jiwaku selalu wahai Tuhan
Jiwaku tidak tenang dibuat oleh dosa

Maafkan aku!Tuhan,
ampunkan aku!
Kalaupun bukan dengan rahmatMu
Tapi dengan kemaafanMu..

Tiada ulasan:

TUHANKU

Siapalah aku tanpa pertolongan Engkau Tuhanku. Aku langsung tak layak bergelar sebagai hamba kerana saban hari lagakku dan sikapku dengan Mu tak melayakkan aku bergelar hambaMu. Aku masih membesarkan dan mengutamakan yang lain selain Mu. Aku sedar semua itu salah tapi aku lemah. PertolonganMu amat ku harapkan Tuhanku. Bantulah aku selalu dan jangan tinggalkan aku dalam kelalaian. Aku sedar tapi aku lemah. Mazmumah ku terlalu tebal sedangkan mahmudahku hampir tiada aku rasa. Ampunkanlah aku wahai Tuhan.
Bantulah aku didalam aku membaiki diri ini.
Pimpinlah aku untuk mendekatkan diri kepadaMu.

Amin